S piškotki izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo. Z uporabo naših storitev se strinjate z uporabo piškotkov. V redu Piškotki, ki jih uporabljamo Kaj so piškotki?
Domov  /  Obveščanje javnosti  /  Novice evropskih skladov  /  Aktualne novice  /  Po 30 letih stekel promet pod Malečnikom

Po 30 letih stekel promet pod Malečnikom

S slovesno otvoritvijo 10. oktobra pod Malečnikom je Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC) prometu izročila posodobljeno regionalno cesto Maribor-Pernica pod Malečnikom, po kateri bo po približno 30 letih lahko spet stekel promet. Cesta pod Meljskim hribom je bila namreč zaradi težav s padajočim kamenjem na odseku Melje–Malečnik zaprta pred približno tridesetimi leti.

Z zaporo je bila tako prekinjena vpadnica v Maribor iz smeri Malečnika oziroma levega brega Drave, s čimer se je podaljšala prometna pot na tej relaciji, saj so morali  vozniki dvakrat prečkati reko Dravo. S tem pa so bili obstoječi mostovi čez Dravo, ki v Mariboru pri prehajanju prometa z levega na desni breg predstavljajo ozko grlo, dodatno prometno obremenjeni. Enako velja tudi za cestne na ožjem območju desnega brega Drave (Pobrežja), kjer sta bili doslej obremenjeni zlasti dvopasovnici Pobreška cesta in Čufarjeva ulica.

V okviru projekta je bilo na novozgrajeno 780 metrov cestnega odseka, saj je bilo treba celotno območje urediti s podpornimi in opornimi konstrukcijami, za zaščito pred padajočim kamenjem pa je bila zgrajena 210 metrov dolga galerija, urejeno pa je tudi priključevanje na Malečniškem mostu. Poleg modernizacije vozišča in nove galerije so bili v okviru projekta zgrajeni tudi hodniki za pešce in kolesarske steze, 338 metrov opornih in podpornih konstrukcij, urejeno je bilo približno 651 metrov potoka iz Zokove grabe, komunalnih vodov in odvodnjavanja.

Z uresničitvijo projekta se bo bistveno skrajšal potovalni čas, odpravljeni bodo dnevni zastoji pred Malečniškim mostom, bistveno pa bo razbremenjeno tudi naselje Pobrežje. Potovalni čas uporabnikov bo bistveno krajši, saj je s posodobitvijo odpravljeno ozko grlo, ki so ga predstavljali mostovi čez Dravo, manj pa bo tudi škodljivih vplivov na okolje.

Skupni investicijski stroški projekta so bili ocenjeni na dobrih 7 milijonov evrov, iz Evropskega sklada za regionalni razvoj je bilo predvideno sofinanciranje v višini 5,18 milijona evrov. Vrednost gradnje znaša 4,6 milijona evrov, od tega je Evropski sklad za regionalni razvoj prispeval sredstva v višini 3,45 milijona evrov ali 85 % upravičenih izdatkov, Mestna občina Maribor pa sredstva v višini 215.186 EUR.

Gradnja je potekala na varovanem območju Natura 2000, kjer v naravnem rezervatu gnezdi 61 vrst ptic in živi sedem vrst zavarovanih plazilcev, območje ob Dravi pa je varovano kot posebno ohranitveno območje za več vrst živali. Zato je morala Direkcija RS za ceste dela organizirati tako, da so bila dela, ki povzročajo največji hrup, opravljena  izven vegetacijske in gnezditvene sezone ptic. Pri delih sta si naročnik in izvajalec prizadevala, da bi bile motnje na varovanem območju čim krajše, tehnične rešitve pa naklonjene tukaj živečim živalim, tako je bil v sklopu projekta  zgrajen tudi prvi podhod za plazilce.

Direkcija RS za ceste je s tem projektom tudi dokazala, da je mogoče infrastrukturne projekte načrtovati in izvesti skladno z zakonodajo in v sodelovanju z varuhi narave ter skleniti kompromis med zahtevami varovanja okolja in potrebami ljudi. Tako je poudarila svojo zavezanost prispevati k trajnostnem razvoju Slovenije.

Akcije dokumenta
Barvni ornament

Informacije o pridobivanju evropskih sredstev na spletni strani

Ali se vam zdi, da je na spletni strani dovolj informacij o pridobivanju evropskih sredstev?

  • informacij je preveč
  • informacij je ravno prav
  • informacije so pomankljive
  • informacij ni dovolj
Služba Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana

RSS      Stik      Struktura strani